• imatge Carnisseria Altayó-Ripoll
    Mollet del Vallès, Mercat Municipal, parada 52-53 (Avinguda Llibertat, 14)
  • imatge Carnisseria Bordas
    Mollet del Vallès, Mercat Municipal, parada 49 (Avinguda Llibertat, 14)
  • imatge Carnisseria Can Capeta
    Mollet del Vallès, Mercat Municipal, parada 43 (Avinguda Llibertat, 14)
  • imatge Carnisseria Claverol
    Mollet del Vallès, Mercat Municipal, parada 19 (Avinguda Llibertat, 14)
  • imatge Xarcuteria Bordas
    Mollet del Vallès, Mercat Municipal, parada 7 (Avinguda Llibertat, 14)
  • imatge Congelats Bajo Cero
    Mollet del Vallès, Avinguda Llibertat, 14 (Mercat Municipal, parada 8 a 11)
  • imatge Menuts A. Mota
    Mollet del Vallès, Mercat Municipal, parades 5-6 (Avinguda Llibertat, 14)
  • imatge Renova Interiors
    Mollet del Vallès, Via Ronda, 75
  • imatge Escola bressol Gegants
    Mollet del Vallès, Feliu Tura, 28

Diari de Mollet i Baix Vallès

Dimarts, 24 d'octubre de 2017 09:52 h

TrinaMilan


Divendres, 29.9.2017. 06:11 h

Democràcia escolar

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
valorar_carregant carregant

En aquesta setmana per a la història, el darrer escull sembla que són les escoles. Per votar sempre hem anat a escoles i instituts, i és de lógica pensar que aquesta vegada també hi anem. El fet democràtic és una de les poderoses eines de la ciutadania que a l’escola tenim el deure de treballar i ensenyar.  El respecte a la opinió de l’altre, la mesura en la relació entre persones, l’ordre en les intervencions dins un grup, són estratègies de primer ordre que s’aprenen de bell antuvi a l’escola. Les assemblees de classe, els delegats de classe, els consells escolars són les primeres eines institucionals que a la nostra societat occidental, aprenem a fer servir.
En un sistema democràtic l’organització de les primeres agrupacions humanes és l’embrió de la responsabilitat global. Si un infant aprèn de petit a respectar l’altre, els valors de la convivència humana, la necessitat d’ordre en l’organització dels grups humans i els esdeveniments socials, serà molt més f’acil que aquests infants, quan siguin adults, es relacionin en harmonia democràtica.
Si no som capaços de fer que l’escola sigui el lloc on la democràcia té el seu orígen i el seu desenvolupament, segurament com a societat no estem fent la funció que ens pertoca. Per això m’ha semblat poc edificant la protesta d’alguns pel fet del repartiment de fulls informatius de les escoles sobre els fets d’aquests dies a Catalunya. Mentre no es faci una utilització específica de l’alumnat, en una direcció política, és a dir, mentre l’alumnat estigui lliure de manipulació per part de la institució, no hem de pretendre que l’escola es quedi al marge de la societat, Això sí que seria pervertir la seva funció democratitzadora i culturitzant.
A la pell de brau encara queden persones que han viscut sota la dictadura i que saben que un règim de prohibicions és un règim antidemocràtic. Si ara, els nostres infants no visualitzen que tot és susceptible de ser parlat i expressat, sense entrebancs, ni nosaltres com a societat ni l’escola en particular, farem la funció que ens pertoca, i llavors, sí que tots estem perduts.


lectures 545 lectures      comentaris Un comentari

publicitat

comentaris
comentari
1 - Isabel
Sant Fost
29 de setembre de 2017, 09.20 h

Totalment d'acord, Trina. Els nois han d'aprendre a intervenir en qüestions que els afecta de forma directa i en el punt que ens hi trobem, ells més que ningú, estan afectats de la situació. Han de poder i saber preguntar, i prendre les seves decisions. I són els pares i els mestres qui tenen l'obligació d'ensenyar-los.

5 -10 -20 -tots
1



comentaris El comentari s'ha enviat correctament i està pendent de validació.
publicitat

perfil
TrinaMilan logo rss Antropòloga. Sóc consultora de la UOC i presidenta d'Stic.cat, organitzadora dels PremisBlocs Catalunya. Col·laboro amb diversos mitjans de comunicació i publico el bloc www.trinamilan.cat. Vaig treballar al Departament d'Educació.


arxiu


altres blogs


logo
una empresa del grup
logo


diari digital associat a
acpg
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital contrapunt.cat.
  • amb el suport de
logo

logo

logo